Estimades famílies,
És en aquest període de temps en
què es pot fer l’observació directa dels fenòmens característics de l’estació
de la Tardor: la caiguda de la fulla, comença el fred, ja anem més
abrigats, mengem castanyes i panellets, celebrem la trencada... i, per aquest motiu, des de l’escola, treballarem
aquesta temàtica. Amb aquesta unitat didàctica es pretén que l’infant
aprengui i reconegui aquesta estació i tot allò que la defineix: la
transformació del paisatge, els diferents colors, els fruits, festes
tradicionals, costums… l’infant forma part d’un entorn canviant, l’escola l’ha
d’ajudar a conèixer els fenòmens propis de cada estació i tot allò que n’és
característic d’una estació de l’any.
El objectius que treballarem durant la unitat seran els següents:
·
Percebre, identificar i anomenar fenòmens atmosfèrics
propis de la tardor.
·
Observar directa i indirectament diferents fets de la
tardor.
·
Tastar i manipular aliments de la tardor.
·
Reconèixer i anomenar els colors de la tardor.
·
Treballar diferents poemes de la tardor
·
Treballar diferents dites de la tardor.
· Respectar els elements naturals que ens envolten.
·
Progressar en l’ús de diferents tècniques plàstiques.
·
Treballar el conte de La Castanyera.
·
Gaudir de les festes tradicionals.
·
Gaudir d’ audicions de música tradicional “M’agrada la
tardor”, “Soc un bolet”, “La castanyera”.
·
Ampliar el vocabulari referit a la tardor i els seus
elements característics.
·
Expressar e interpretar les cançons relacionades amb
la tardor.
Durant aquests dies hem anat realitzant diferents activitats, tals com estampar amb pintura amb els quatre colors característics de la tardor (groc, taronja, vermell i marró) per fer el nostre gran mural, projectar el conte de La Castanyera a la PDI, treballar algun vocabulari propi de l'estació (jaqueta, pantaló llarg)...
Us deixo un petit recull d'alguns moments.
Una abraçada😘
No hay comentarios:
Publicar un comentario